Dyskusja:Ulice Kwidzyna

Z Kwidzynopedia - encyklopedia e-kwidzyn
Wersja WikiSysop (dyskusja | edycje) z dnia 13:07, 19 maj 2009
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
  • Proponuję zamieszczać w rubrykach: Poprzednie nazwy polskie i Nazwy niemieckie wszystkie znane nazwy ulic, nie pomijając przy tym nazewnictwa z czasów stalinizmu jak i hitleryzmu.

Np.: Piłsudskiego - 1 Maja, Pocztowa - Ipfergasse,Schafergasse,Grun Strasse,Erich Koch Strasse.

  • Właśnie tak będzie. Niestety proces tabelkowania tego co pod tabelką jest czasochłonny. Stąd prośba o nieredagowanie do końca tego procesu. Później będzie można uzupelnić tablekę. WikiSysop 09:40, 19 lut 2008 (CET)

Ulice nieistniejące

Czy moglibyśmy zrezygnować z dopisku "choć istniały po 1945 roku"? Mam na myśli przedwojenne ulice Kawową i Mleczną, które dziś nie istnieją. - Rachel

  • Czy na pewno nazywały się Kawowa i Mleczna, czy może KaffeStrasse i MilchStrasse (pisze z głowy, więc mogłem popełnić błąd)? Jeśli nie istniały nazwy polskie, to proponuję dodać osobną tabelkę. --WikiSysop 10:11, 2 gru 2008 (UTC)


  • Zgadzam się że dosłowne tłumaczenie nieistniejących, niemieckich nazw ulic na język polski byłoby błędem i wprowadzałoby niepotrzebny bałagan np. Breite Straße tłumaczona dosłownie jako ulica Szeroka to w rzeczywistości ulica Batalionów Chłopskich, a nie obecna ulica Szeroka. Część osób to zrozumie, ale pewnie wiele się pogubi.

Myślę że warto byłoby w tej osobnej tabeli, umieścić dodatkowa kolumnę zawierającą krótką informację na temat pochodzenia nazwy danej ulicy. Dzięki takiej analizie pierwotnych nazw może uda się namierzyć jakieś ciekawe, zapomniane obiekty na terenie miasta lub poznać historię osób związanych w jakichś sposób z Marienwerder lub Powiślem. Np. kto/co było patronem Jahn Weg lub Yorkstraße lub co ich łączyło z miastem. (Großvater)

Zgadzam się z Wami. Do dzieła. Dopisać należy: Kaffeestrasse i Milchgasse. - Rachel

Szafirowa

Mógłbyś podać źródło informacji i lokalizację? Pozdrowienia --WikiSysop 23:07, 5 maj 2009 (UTC)

  • Osobowym źródłem informacji jest moja skromna osoba. Na ul. Szafirową natknąłem się przypadkowo. Jadąc ul. Młynarską w stronę Dankowa, Masz po lewej ogródki działkowe, po prawej natomiast takie a'la łąki/pola które dochodzą do jakiegoś zagajnika czy lasku. Na granicy łąka-las, jest tabliczka wskazująca na ulicę biegnąca prostopadle do Młynarskiej, wzdłuż ściany lasu i wg. tej tabliczki jest to ul. Szafirowa. Przy Szafirowej jest chyba tylko jeden budynek. Tyle mojej wiedzy na temat Szafirowej. Pomalutku robię przymiarki do naszkicowania mapki z jej przebiegiem na Kwidzynopedii ale dla mnie jest to trochę czasochłonna manofaktura więc odkładam to w czasie. Pzdr.--Großvater 11:01, 7 maj 2009 (UTC)
    • Możesz zaznaczyć to na tej mapce? Otwórz jako grafikę (kliknij mapkę), zapisz plik, zrób kreskę i zapisz jako nowszą wersję grafiki. Ciekawa sprawa, przekopałem wszelkie dostępne materiały i ani słowa o Szafirowej. Może to już Dankowo? Pozdrowienia. --WikiSysop 22:15, 11 maj 2009 (UTC)

Szafirowa-lokalizacja.JPG

      • Tablica Dankowo stoi bardziej w kierunku Dankowa, za ogródkami działkowymi. Poniżej mapka z naniesionym przebiegiem. Na przyszłość zamawiam u Ciebie krótką lekcję szybkiego tworzenia map - mi bardziej złożone przebiegi zajmują zbyt wiele czasu i cierpliwości.

P.S. Zaznaczona, czerwona linia wyszła mi trochę za daleko, w rzeczywistości pokrywa się z widocznym na mapie przebiegiem drogi, ale nie wiem czy również zakręca wzdłuż lasu czy jest prostym odcinkiem? Pzdr.--Großvater 07:34, 12 maj 2009 (UTC) 800px-Szafirowa-przebieg.jpg

A więc jednak Dankowo. Uliczka (wjazd?)leży poza granicą miasta. Granica jest zaznaczona na mojej mapce jako -...-. Wyraźnie przebiega przed tą drogą patrząc od strony miasta. Tablica Dankowo stoi dalej, bo ogródki wraz z ulicą Młynarską, która do nich dochodzi, leżą w granicach miasta. To gospodarstwo na przeciw ogródków już nie. --WikiSysop 14:08, 12 maj 2009 (UTC)

    • Zasugerowałem się tym że jadąc ul. Młynarską, tabliczkę Dankowo mijałem już poza terenem ogródków działkowych. Poza tym wydawało mi się że na tabliczce ul. Szmaragdowa widniało godło Kwidzyna, na wzór tych tabliczek-kierunkowskazów które w ostatnim czasie pojawiły się na terenie Kwidzyna. Mój błąd. Pozdrawiam.--Großvater 16:24, 12 maj 2009 (UTC)
      • Przejazd przez Dankowo ujwania więcej takich tabliczek. Ulice wsi są nazwane i oznakowane. Nie ma na nich herbu Kwidzyna. Pozdrowienia. --WikiSysop 11:07, 19 maj 2009 (UTC)